HBO-programma Contentmarketing en Contentstrategie
De opleiding start12 november 2024
Content is king! Boeiende content is dé manier om je doelgroep te verleiden. Het DNA van je organisatie is hierbij het vertrekpunt. De basis is een passende contentstrategie. Bepaal waar je doelgroep te vinden is én creëer unieke content. Volg de opleiding Contentmarketing en Contentstrategie.
In het kort
Volg de opleiding Contentmarketing en Contentstrategie
Deze opleiding op hbo-niveau bestaat uit 2 cursussen: Contentstrategie én Contentmarketing en Contentcreatie. Je kunt de cursussen ook los van elkaar volgen. Je leert in de 1e cursus over de verschillende theorieën achter contentstrategie. Je doet onderzoek en je formuleert de contentstrategie voor je eigen organisatie. In de 2e cursus kijk je naar het vertalen van de theorie naar een contentplanning, acties en praktische uitvoering. Je past dit direct toe in je eigen organisatie. Volg je de hele opleiding? Dan beschik je over een gefundeerde aanpak voor het bedenken, maken en verspreiden van content voor je organisatie.
Proefcollege Contentmarketing 8 oktober
Twijfel je of de opleiding Contentmarketing & Contentstrategie iets voor je is? Kom naar een proefcollege op dinsdag 8 oktober en maak kennis met de opleiding en docent. Docent Aljo Hartgers neemt je mee in wat je kunt verwachten van de opleiding. Ook is er volop ruimte voor het stellen van je vragen. Het proefcollege vindt plaats via Teams. Interesse? Meld je dan aan via onderstaande knop.
Voor wie is deze opleiding?
Vind jij waardevolle content ook onmisbaar? Wil je het strategischer gaan inzetten? Je doelgroep aan je organisatie binden als nooit te voren? Dan is de opleiding Contentmarketing en Contentstrategie écht iets voor jou! Je werkt als (online) marketeer, (communicatie)medewerker, marketeer of ondernemer. Of je bent manager met een marketing- of communicatieachtergrond en wilt op een andere manier met communicatie omgaan. Na deze opleiding is je kennis up-to-date. Je kunt direct aan de slag.
Deze cursus verbindt de identiteit van je programma of organisatie met de content. Een mooie aanvulling voor mij als communicatieadviseur omdat met de verder digitalisering van de communicatie, content een steeds belangrijkere rol speelt bij het behalen van je communicatiedoelen.
Wat maakt de opleiding Contentmarketing en contentstrategie uniek?
De opleiding Contentmarketing en contentstrategie aan de HAN biedt een uniek programma aan:
- Inspirerende docenten uit het werkveld;
- Actieve werkvormen, waarbij de praktijkcase van deelnemers centraal staat;
- Een complete opleiding; waarbij alle facetten van contentstrategie en contentmarketing aan bod komen;
- Hybride onderwijs; colleges zijn (grotendeels) zowel fysiek als online (via livestream) te volgen;
- Een flexibel programma bestaande uit 2 modules, die ook los te volgen zijn.
"Ontzettend interessante en leerzame opleiding. Ik werk als (online) contentmarketeer en pas mijn nieuwe kennis regelmatig toe. Ik weet nu wat het belang is van het achterhalen van het DNA van een bedrijf. Als je je doelgroep doelmatig en efficiënt wilt bereiken is dit echt een geschikte opleiding. De informatie is up-to-date dankzij de docenten uit het bedrijfsleven."
Ontvang persoonlijk advies over contentmarketing
Wil je de post-hbo opleiding contentmarketing en contentstrategie volgen? Heb je nog vragen, voordat je definitief besluit? Vraag een adviesgesprek aan. Tijdens een adviesgesprek kun je je verwachtingen toetsen en bespreken of de opleiding aansluit bij jouw ambities. Het adviesgesprek vindt plaats op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams. Meer weten? Neem via onderstaande links contact op met onze adviseurs.
Tzveta Hristova
Adviseur post-hbo opleidingen MarketingAngelique Slotboom
Adviseur post-hbo opleidingen Marketing & SalesProgramma opleiding Contentmarketing en Contentstrategie
Je kiest voor een afwisselende opleiding, bomvol actualiteit. Het programma bestaat uit 4 onderdelen: contentstrategie, contentmarketing, contentcreatie en het examen.
Contentstrategie (9 bijeenkomsten, incl. strategiesessie)
- theoretisch kader rondom contentstrategie;
- trends en ontwikkelingen in digital marketing;
- het brein en effecten van content;
- het DNA van je organisatie;
- de Buyer/Customer Journey;
- social media monitoring (Coosto);
- zoeken naar klantenprofielen, influencers en platformen;
- KPI's en accountability;
- een strategische sessie (de strategie van je eigen organisatie).
Contentmarketing (6 bijeenkomsten)
- contentdoelen en doelgroep;
- contentplanning;
- KPI's en data;
- data driven contentmarketing;
- creatief denken en contentcreatie;
- videomarketing.
Contentcreatie (3 bijeenkomsten)
- deelbare content en briefing;
- storytelling door video, beeld en tekst;
- influencermarketing;
- persoonlijk actieplan.
Examen (1 bijeenkomst)
Je presenteert een contentstrategie voor je eigen organisatie. Ook lever je een briefing, contentplan en actieplan op.
Open Avond 27 november
Is de opleiding Contentmarketing & Contentstrategie iets voor jou? Kom naar de Open Avond in Arnhem (Ruitenberglaan 31) en stel al je vragen. Deze opleiding heeft dan het volgende programma:
18:00 - 21:00 uur Persoonlijk 1-op-1 gesprek met één van onze adviseurs
18:00 - 21:00 uur Stand op de informatiemarkt
Binnenkort kun je je hier vooraanmelden voor de Open Avond.
met de docenten
Aljo Hartgers
Hoofddocent post-hbo opleiding Contentmarketing & contentstrategieBart Kampschreur
GastdocentDanny Oosterveer
Gastdocent ContentmarketingKarin Krijt-Garritsen
GastdocentStéphan Lam
gastdocentVerdere informatie
Nieuwsgierig?
Contact
Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.
- Mail ons: deeltijd.marketingsales@han.nl
- Liever bellen? 024 - 353 0500
- Openingstijden: op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur