Julian slaagt cum laude en verbetert Terberg-product

Julian van Snippenberg heeft zijn bacheloropleiding Werktuigbouwkunde aan de HAN met glans afgerond. Met een gemiddelde van een 9 mag hij zich terecht cum laude noemen. Een groot deel van dit 'met lof' succes is te danken aan zijn afstudeerstage bij Terberg Special Vehicles.

Kostprijs heftafel verlagen

Tijdens zijn stage heeft Julian zich gericht op een verbetering van de heftafel van de Terberg Body Carrier-serie. "Deze speciale voertuigen worden gebruikt voor het verplaatsen van wissellaadbakken in distributiecentra", legt de afgestudeerde student Werktuigbouwkunde enthousiast uit.

Het doel van zijn opdracht was om de kostprijs van de heftafel te verlagen. "Dit is mij gelukt door bijvoorbeeld het aantal onderdelen te verminderen en de heftafel zowel constructief als hydraulisch te vereenvoudigen," aldus Julian. "Naast de technische aspecten heb ik ook aandacht besteed aan de (seriematige) produceerbaarheid van de heftafel."

Julian van Snippenberg tekent voor ontvangst van zijn bachelordiploma Werktuigbouwkunde aan de HAN.

Innovatieve aanpak

Met zijn innovatieve aanpak heeft Julian niet alleen een bijdrage geleverd aan het succes van Terberg, maar ook aan zijn eigen carrière. Hij is inmiddels fulltime aan de slag gegaan bij Terberg Special Vehicles als Junior CAD Engineer!

Zijn afstudeeropdracht is een mooi voorbeeld van hoe theorie en praktijk naadloos samen kunnen gaan èn dat een HAN-student een waardevolle changemaker kan zijn voor nieuwe en kansrijke innovaties in het bedrijfsleven.

Bron en foto: HAN, Julian van Snippenberg