Energetische verduurzaming

HAN-prijs voor docent-onderzoeker Frits Schultheiss

Ieder jaar reikt de HAN aan de start van een nieuw studiejaar de HAN-prijs uit. Welke docent, student, onderzoeker of ondersteuner onderscheidt zich, draagt bij aan de HAN-doelen en is dus een heuse changemaker?

18 september 2024
Impressie Opening Studiejaar en HAN Parade 2024-2025
Circulaire bouweconomie

Kennissessies over toekomstbestendig bouwen

Het is duidelijk dat de transitie naar een circulaire bouweconomie in volle gang is. Omgevingsdienst Regio Arnhem zorgt dat vergunningsverleners via bijeenkomsten en cursussen op de hoogte blijven van toekomstbestendig bouwen.

17 september 2024
bouwtekening met witte helm en groen
technische opleidingen

Ontmoet de HAN op de Studiekeuzebeurs!

17 september 2024
internationaal

Innovate Experience 2024 - Ondernemerschap als vliegwiel voor innovatie in de regio

HAN Changemakers sessie 4: Ondernemerschap als vliegwiel voor innovatie in de regio

16 september 2024
internationaal
Conferentie Atlas Leefomgeving 2024

De Wereld van Generatie Alpha

Op donderdag 12 september 2024 vond in Arnhem de jaarlijkse ‘Atlas Conferentie’ plaats. Deze werd georganiseerd door ‘Atlas Leefomgeving’ dat informatie biedt over de kwaliteit van de leefomgeving. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is samen met de provincies opdrachtgever van ‘Atlas Leefomgeving’. Ook de HAN was van de partij tijdens de conferentie.

16 september 2024
Foto van het Industriepark Kleefse Waard (IPKW) bij de ingang van het park met een bord over zonnepanelen capaciteit van het IPKW en met windmolens op de achtergrond. Academie Engineering en Automotive.
Meetapparatuur

Nieuwe state-of-the-art hoogtemeters voor HAN onderwijs en onderzoek

Door levering van moderne 'top-notch' meetapparatuur door Mitutoyo zijn HAN-studenten op de campus in Arnhem nog beter in staat om nauwkeurige metingen te doen. Handig als je tijdens een practicum of een onderzoeksproject precies wilt gaan meten. Hoe kleiner de meetstap, hoe nauwkeuriger het instrument.

11 september 2024
Mitutoyo levert aan de HAN innovatieve nieuwe hoogtemeters die de HAN heel goed kan gebruiken voor haar praktijkgerichte onderwijs en onderzoek
HAN Changemaker

HAN herziet pabo met meer aandacht voor lezen, schrijven en rekenen

Steeds meer jongeren en ook volwassenen scoren slecht op basisvaardigheden. Denk aan lezen, schrijven en rekenen. In deze aflevering van de HAN Changemakers-podcast zoeken we naar de oorzaken en belichten we een oplossing voor deze trend.

11 september 2024
Groep 5,6,7 op de school Da Vince. De leerling steekt haar vinger op in de klas.
Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Nieuw boek programmatisch toetsen

Wat is programmatisch toetsen? En wanneer is het wel of niet een geschikt middel om je visie op onderwijs te realiseren? HAN-lector Tamara van Schilt-Mol en HU-lector Liesbeth Baartman schreven er samen een nieuw boek over.

10 september 2024
Portret foto van Tamara van Schilt bij trap.
Mededeling

Staking OV op woensdag 11 september

Op woensdag 11 september wordt er tussen 04.00 en 08.00 uur gestaakt in het openbaar vervoer. Er rijden dan geen treinen, bussen en trams.

09 september 2024
Diego scanning his OV chipkaart at the Presikhaaf Arnhem Station and Patrick walking by
Duurzaamheid

Op weg naar een duurzame HAN: alle ambities gebundeld!

Vegetarisch eten in de kantine, stoppen met wegwerpbekers, gratis OV en warmte-koude opslag: bij de HAN staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Maar wat zijn precies alle ambities? Het ambitiedocument ‘Op weg naar een duurzame HAN’ moet daar voor eens en voor altijd duidelijkheid in brengen.

08 september 2024
Fotoshoot Master Circular Economy foto 23 - MCE 2024 - ESG, milieu, maatschappij, overheid - duurzaamheid - toekomst van zakendoen